Vi inviterer borettslag, velforeninger, skoler, barnehager og andre til å delta i vår ryddedugnad. Dette er sjansen til å gjøre det fint i nabolaget og nærmiljøet før festdagene i mai. Bruk påmeldingsskjema nederst på siden.


Steg 1: Meld deg på 

Du finnet påmeldingsskjemaet nederst på denne siden.

Steg 2: Hent sekker og hansker

Fra 4. april kan sekker og hansker hentes på alle BIRs gjenvinningsstasjoner, kommunehus og innbyggerservice.

Steg 3: Innkall til dugnad

Det er hyggelig og går raskt når flere rydder sammen. Her er en plakat som du kan skrive ut og henge opp på en oppslagstavle. Skriv på tid og sted for dugnaden. Du kan også skrive ut diplom og dele ut til deltagerne etter dugnaden. NB! Av sikkerhetshensyn inkluderer ikke dugnaden bossplukking langs offentlig vei.

Steg 4: Lever dugnadsbosset

Dugnadsboss fra nærmiljøet skal leveres i de grønne vårdugnadssekkene. Ikke bruk svarte bossekker eller strandryddesekker.

Gratis levering på gjenvinningsstasjon
Vi ønsker helst at alle som har mulighet til det, skal levere sekkene selv til en av BIRs gjenvinningsstasjoner. Dette er selvsagt gratis når dere viser frem påmeldingsbekreftelsen sendt på e-post. Dersom dere ikke har mulighet til dette, kan du sette dugnadssekkene sammen med bosspannet.

Samler dere store gjenstander som gamle sykler, bildekk, hageavfall eller sand, grus og stein? 
Slikt avfall kan aldri settes frem til bossbilen og må leveres til gjenvinningsstasjon. Husk at dette gjelder også farlig avfall som oljekanner og elektronikk.

 

Påmelding til vårdugnad



Dato må være innenfor dugnadsperioden
Slikt avfall kan ikke settes frem til bossbilen og må leveres til gjenvinningsstasjon. Husk at dette gjelder også farlig avfall som oljekanner og elektronikk



NB! Sekkene må settes ved kjørbarvei på tømmested for bosspann. Skriv inn adressen til dette hentestedet.
Oppgi fra hvilken dato sekkene vil være satt frem tilgjengelig for henting. Sekkene vil bli hentet på normal rute for tømming av restavfall.