Utfordringene knytter seg til håndtering av etterslepet fra snøfallperioden, samtidig som vi skal kjøre de vanlige renovasjonsrutene. Vi oppfordrer de som opplever forsinkelser, til å la spannene stå fremme til de er tømt. Vi beklager ulempene og har full forståelse for at situasjonen er frustrerende for de det gjelder. Vi gjør alt vi kan for å komme i rute igjen.
Stor pågang på kundesenteret
Kundesenteret har hatt svært høy pågang i denne perioden, noe som har ført til lengre svartid på e-post enn normalt. Vi jobber kontinuerlig med å besvare henvendelser, men ligger fortsatt noe etter.
Bruk skjema for innmelding
Vi oppfordrer til å bruke selvbetjeningsløsningene på bir.no for å melde fra om manglende avfallshenting. Meldingen registreres da automatisk i driftssystemet som renovatørene bruker.
Dersom du fortsatt ikke har fått hentet avfallet, anbefaler vi at du bruker dette skjemaet for å registrere avviket.